Merja Evala

Hei äänestäjä!

Olen 64-vuotias eläkeläinen ja syntyperäinen huittislainen. Perheeseeni kuuluu puolison lisäksi 3 lasta ja 6 lastenlasta. Olen asunut koko ikäni Huittisissa. Minulla on ollut kova sisu jo pienestä pitäen, sillä ajoin polkupyörällä postia jo 14-vuotiaana Suontaustassa.

Työskentelin kirjapainoalalla 38 vuotta, muun muassa Huittisissa Lauttapainossa. Toripuodissa olin puolisen vuotta ja viimeiset noin 10 vuotta työskentelin Huittisten seurakunnan keittiöllä.

Käyn ulkoilemassa, sauvakävelemässä ja pyöräilemässä. Lastenlasten kanssa puuhastelen, kuuntelen musiikkia ja päivitän kotia. Pidän myös leipomisesta ja ruuanlaitosta. Nyt eläkkeellä on aikaa pohdiskella elämänmenoa ja ajan kulumista. Matkustelemme puolisoni kanssa ja koen sen avartavan elämänkatsomustani.

Yhdistystoiminnassa olen mukana: Lions Club Huittinen/Gerda ry. perustajajäsen Suontaustan Kyläyhdistys ry. puheenjohtaja Huittisten Maatalousnaiset ry. hallitus Huittisten Karjalaseura ry. hallitus Kirkonemännät Mottoni on: ”maalaisjärjen käyttö on sallittua, ellei jopa suotavaa”.

En ole ennen ollut kunnallisvaaliehdokkaana, mutta vapaa-ajan lisääntymisen myötä yhteiskunnalliset  asiat ovat alkaneet kiinnostamaan minua. Lähellä sydäntäni ovat muun muassa lapsiperheiden ja yksinäisyyttä tuntevien eläkeläisten auttaminen. Lisäksi puhdas luonto on minulle tärkeä arvo ja esimerkiksi minua huolettaa puistojen roskaaminen.