Timo Mattila

Olen huittislainen vararehtori ja varatuomari. Vuodesta 2008 lähtien olen ollut mukana kunnallisessa päätöksenteossa valtuutettuna ja varavaltuutettuna.

Kuntapäättäjänä ja työelämässä minulle on luotettu vastuutehtäviä, joita olen saanut tehdä yhdessä innovatiivisten ja sitoutuneiden henkilöiden kanssa. Olen kohta kymmenen vuoden ajan ollut hallituksen puheenjohtajana Huittisten kaupunkiasunnoilla, saneeraamassa ja kehittämässä huittislaista vuokra-asuntotoimintaa kestävälle pohjalle. Olen myös toiminut SASKY koulutuskuntayhtymän hallituksen puheenjohtajana ja jäsenenä kehittämässä alueen ammatillista koulutusta entistä vahvemmaksi.

Huittislaisille nuorille on varmistettu laadukkaan ammatillisen koulutuksen saavutettavuus ja yrityksille ja yhteisöille osaajia ja uutta osaamista. Omassa työssäni Satakunnan ammattikorkeakoulussa olen päässyt näkemään korkeakoulutuksen muutoksen, ja Huittisissa olevasta yksiköstä on tullut yksi Suomen ja ehkä maailmankin modernein digitaalinen oppimisympäristö, jonka vetovoima on valtakunnallisesti huippuluokkaa.

Koulutuksen todellisen arvostuksen laskua on viimeisen viidentoista vuoden aikana ollut vaikea katsoa ja hyväksyä. Suomi ja Huittinen siinä mukana eivät pärjää tulevaisuudessa nykyisellä suunnalla. Samanaikaisesti maailmalla osaaminen eli koulutus on havaittu tärkeimmäksi kansalaisten ja kansakunnan menestyksen evääksi. Huittislaisessa päätöksenteossa koulutuksen arvostuksen lasku on ollut harmillista katsottavaa. Koulutuskaupungissa on tehtävä rohkeita valintoja ja ratkaisuja, jotta maailman parhaiden opettajien osaaminen ja eri koulutusasteet kattava verkosto tulee valjastettua lasten ja nuorten sekä elinkeinoelämän hyväksi. Vahvistamalla koulutuksen ja työelämän välistä yhteistyötä annamme nuorille avaimet omaan elämään ja toimeentuloon, jopa uusien yritysten ja työpaikkojen luomiseen kaupunkiimme.

Huittisten vahvuutena on palveluiden saavutettavuus ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet kaikenikäisille. Panostamalla koulutukseen varmistamme sekä nuorille että kaupungillemme tulevaisuuden.

Panostetaan tulevaisuuteen!