Timo Juurikko

69 vuotias, eläkkeellä oleva projektipäällikö, HTHJ

Olen ehdolla kolmannelle kaudelle kuntapäättäjäksi Huittisiin. Kuluvalla vaalikaudella toimin sivistyslautakunnassa ja varajäsenenä sekä perusturva-, että nuoriso- ja liikuntalautakunnassa. Erityisenä kiinnostuksen kohteena on ollut lapset ja perheet. Kuulun Satakunnan Kokoomuksen piirihallitukseen.

Tärkeimpänä tulevan vaalikauden asiana haluan varmistaa Huittisten lapsille tasapuoliset laadukkaat nykyaikaiset opiskeluedellytykset. Meille on rakennettava oikean kokoinen kolmisarjainen alakoulu, missä myös on toimivat tilat myös musiikkiopistolle ja liikunnalle. Tulevaisuudessa emme pysty kustantamaan monia erillisiä kouluja, vaan tulevaisuuden kouluverkko muodostuu kahden koulun mallista. Lauttakylän ja Sallilan ala-asteista. Muut lopetettaan sitä mukaa, jos oppilasmäärät laskee alle määritellyn rajan. Nykyinen malli ei mahdollista kaikille oppilaille ja opettajille tasa-arvoista laadukasta opetusympäristöä.

Koska olen ollut jo vuosia eläkkeellä, niin luonnollisesti mielenkiintoni kohdistuu seniorikansalaisten edunvalvontaan. Satakunnan Kokoomuksen Seniorilähettiläänä vien myös huittislaisten seniorien viestiä valtakunnan päättäjien suuntaan. Ilmaston hyvinvointi on myös tärkeä asia. Siinä olen ollut mukana toteuttamassa useita asuinkerrostalojen energiaremontteja. Täällä Huittisissa, asunto-osakeyhtiössä missä itse asun, toteutettiin v. 2019 energiaremontti, jossa siirryttiin kaukolämmöstä maalämpöön, poistoilman talteenottoon ja aurinkovoimalaan. Talosta tulikin täysin hiilineutraali. Aikamoinen saavutus!