Salla Hahko

Hei kaikille! Olen Salla, 31-vuotias ja lähdin ensimmäistä kertaa kuntavaaliehdokkaaksi.
Lapsuuteni olen viettänyt Huittisten Kukonharjan kylässä maatalon tyttärenä, ja peruskoulun olen käynyt Sallilan ja Pellonpuiston kouluissa. Lauttakylän lukion kautta tieni vei kouluttautumaan terveydenhoitaja/sairaanhoitajaksi. Asun aviomieheni ja kolmen alle kouluikäisen lapseni kanssa Huittisissa. Työskentelen tiiminvetäjä-sairaanhoitajana Nokialla ja toimin yrittäjänä mieheni kanssa yrityksessä Hahko Oy. Lisäksi viimeistelen Terveyden edistämisen Yamk-tutkintoa.

Taustalla minulla on kokemusta yhdistystoiminnasta, olin mukana

perustamassa Pyhäjärviseudun nuorkauppakamaria, joka aloitti toimintansa vuoden 2020 alussa ja olen mukana hallituksessa. Lisäksi toimin usean vuoden ajan Huittisten seudun ratsastajat ry:n sihteerinä. Kuntavaaliehdokkaaksi lähdin, koska koen tärkeäksi kaupungin elinvoimaisuuden ja kuntalaisten sujuvan arjen. Elinvoimainen kaupunki rakentuu hyvinvoivista kuntalaisista. Sujuvat arjen toiminnot mahdollistavat jokaiselle kuntalaiselle peruspalveluiden joustavan saatavuuden ja näihin kaikkiin palveluihin vaikuttaa kaupungin kestävälle pohjalle rakentuva talous. Kaupungin kehityksen kannalta on myös tärkeää mahdollistaa edellytykset yritysten toiminnalle tuottaa palveluita ja luoda työpaikkoja. Minulle tärkeitä aiheita ovat terveyden edistäminen, perhearki, yrittäjyys ja ihmisten kohtaaminen. Lupaan kuunnella, ottaa asioista selvää ja tehdä parhaani.