Marjut Peltola

KUKA MINÄ OLEN JA MISTÄ TULEN? 👨‍👩‍👧‍👦 🏠 Perheeseeni kuuluvat puolisoni lisäksi poikani 12 v. ja tyttäremme 8 v. Lapsemme käyvät Sammun koulua - poikani viimeistä lukuvuottaan ennen siirtymistä yläasteelle. Mieheni on paljasjalkainen huittislainen, itse olen lähtöisin naapurikunnasta Säkylästä. Huittisissa olemme yhdessä asuneet 11 vuotta. 🌱 💡 Omat juureni Huittisiin alkoivat kasvaa jo vuosina 2003-2006, jolloin asuin paikkakunnalla ja kävin Satakunnan ammattikorkeakoulun Huittisten yksikköä valmistuen tradenomiksi. 💡 Olen suorittanut vuosien varrella myös useita tutkintoon valmentavia koulutuksia mm. mainosalaan, viestintään ja johtamistaitoihin liittyen sekä muutoin opiskellut mm. omaan talouteen, itsensä kehittämiseen ja digimainontaan liittyviä osa-alueita. Tuotekehittäjän erikoisammattitutkinnon suoritin vuonna 2018. 👩🏻‍💼 Työskentelin opiskeluvuosistani alkaen aina vuoteen 2013 asti Huittisten Sanomalehti Oy:ssä. Oman yritykseni Markkinointiapu IdeaTaskun perustin heinäkuussa vuonna 2013 ja olen siitä asti työskennellyt päätoimisena yrittäjänä. Yritystoimintani on lähtenyt liikkeelle graafisesta suunnittelusta, mutta nykyisin tarjoan myös toimistoassistentin palveluja. Tällä hetkellä työskentelen valtaosan ajastani vientisihteerin ja taloushallinnon tehtävissä. Laadin mm. ulkoiseen jalostukseen sekä Venäjän vientiin ja tuontiin liittyviä dokumentteja ja raportteja, hoidan myyntilaskutuksen sekä käsittelen ostolaskuja. Mainostoimistopalvelujen osalta keskityn nykyisin pääosin sisällöntuotantoon eli kirjoittamiseen, digimainontaan, kirjataittoihin sekä omiin luoviin projekteihin / tuotesuunnitteluun. 👩🏻‍🎨 📚📝🌲🦌🍅 Olen tiedonjanoinen, luova ja idearikas kirjoittaja sekä eränkävijä. Minulla on useita harrastuksia, joita vaihtelen ”sesongin” mukaan ja käytän niihin aikaani sen verran kuin on sillä hetkellä käytettävissä. Rakastan: - valokuvaamista sekä liikkumista luonnossa monin eri tavoin (kuulun myös metsästysseuraan) - lukemista (tiede & ympäristö, itsensä kehittäminen, taloustaidot, elämäkerrat, romaanit) - kasvihuoneviljelyä - kuvataiteita ja kirjoittamista Olen myös someaktiivi ja verkostoituja: ylläpidän muutamia yrittäjäryhmiä Facebookissa sekä olen mukana nuorkauppakamaritoiminnassa.

Tervehdys, mukava tutustua!

Olen Marjut, 36-vuotias kahden kouluikäisen lapsen vanhempi, yksinyrittäjä, sisällöntuottaja, vientisihteeri, graafikko ja toimistoassari – rooleja on enemmän kuin voin tässä luetella .

Vaaliehdokkaana olen ensimmäistä kertaa. Lähdin mukaan juuri nyt, koska Huittisissa ollaan tulevaisuuden kannalta hyvien tärkeiden päätösten äärellä. Haluan omalta osaltani olla pitämässä pienten puolta sanan monessa eri merkityksessä sekä olla kehittämässä Huittista entistä veto- ja pitovoimaisemmaksi.

Minulle on aina ollut sydämenasiana ihmisen kokonaisvaltainen hyvinvointi. Erityisen suuresti kannan huolta lapsista ja nuorista sekä yksin- ja pienyrittäjistä.

Lapsiin ja nuoriin kohdistuvien palvelujen kehittäminen, monipuolisten harrastusmahdollisuuksien ylläpitäminen sekä oppimisongelmien tukemiseen ja vuorovaikutustaitoihin liittyvät asiat ovat minulle äärettömän tärkeitä. Vastustan henkeen ja vereen kaikkea kiusaamista; näihin asioihin on kyettävä puuttumaan riittävän tiukasti heti ensimetreiltä alkaen. Myös perheiden kokonaisvaltainen hyvinvointi on otettava huomioon kiusaamisasioissa.

Olen myös huolissani suomalaisten pienyrittäjien jaksamisesta ja toimeentulosta. Myös yksin- ja mikroyrittäjille suunnattuja tuki- ja neuvontapalveluja tulisi kehittää sekä ylläpitää täällä maaseudulla. Pienissä piilee myös suuri voima ja mahdollisuus kasvaa. Silti juuri he jäävät monesti tukiverkkojen ulottumattomiin ja yksin haasteidensa kanssa.

Itsellenikin on aika paljon kertynyt kokemusta erilaisista tilanteista – myös isoista epäonnistumisista ja vaikeuksista. En ole kuitenkaan luovuttanut, koska tuleenkaan ei ole voinut jäädä makaamaan. Tukiverkon on kuitenkin oltava riittävän vahva, jotta se kannattelee kuopasta ylös nousevaa.

Työpaikkoja tarvitaan Huittisiin lisää. Tämä vaatii aktiivista työtä monella eri rintamalla. Itsestäni olisi hienoa nähdä täällä esimerkiksi maaseutu- ja luontomatkailun nostavan päätään, koska potentiaalia kyllä on. Tänne kaivattaisiin myös B&B-tyyppistä majoitusta. Olisin mielelläni mukana kehittämässä ja ideoimassa tällaista palvelukokonaisuutta Huittisiin.

Minua voit nykäistä rohkeasti hihasta matalallakin kynnyksellä ja kertoa ajatuksiasi, ideoitasi tai mielipiteitäsi, miten asioita tulisi kehittää. Vaikka asia tuntuisi itsestäsi pieneltä tai jopa ”hullulta”, minä lupaan kuunnella. Moni hyvä idea tai parannusta vaativa asia jää muiden varjoon tai kokonaan peittoon, jos siitä ei uskalleta kertoa. Minulle uskaltaa – minä en väheksy, vaan kuuntelen avoimin mielin.

Sydämellisin terveisin

Marjut Peltola, kuntavaaliehdokas 2021