Jouni Isotalo

Pitkään poliittisessa toiminnassa mukana olleena joutuu aika ajoin miettimään kuinka kauan jatkaa. Löytyykö vielä innostusta ja syitä? Minua kohtasi helmikuussa suuri ilo, kun minusta tuli isoisä. Pientä poikaa katsellessa mietin hänen tulevaisuuttaan. Minkälaisessa Suomessa hän kasvaa ja elää? Omat lapseni ovat olleet kuitenkin merkittävässä roolissa, kun olen tehnyt elämässäni valintoja myös poliittisten asioiden suhteen. Paljon enempää ei tarvinnut miettiä. Suomi ja Huittinen on hyvä paikka elää, mutta ”pari asiaa” on vielä hoitamatta.

Kuntapolitiikassa olen pyrkinyt aina tekemään päätöksiä, jotka ovat huittislaisten edun mukaisia. Kaikki päätökset eivät aina ole kaikille mieleisiä, mutta demokraattisessa päätöksenteossa

Jälkimarkkinointipäällikkö Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja

on kunnioitettava myös muiden mielipiteitä. Tekemällä yhteistyötä viranhaltijoiden kanssa, valmistelemalla asiat hyvin ja perustamalla päätökset tosiasioihin saavutamme parhaan mahdollisen lopputuloksen.

Omaksi vahvuudekseni koen kokonaisuuksien hallinnan. Poliittisen urani ja oman työni kautta ymmärrän kaupunkimme jokaisen toimialan toimintaa: terveydenhuoltoa, koulumaailmaa, teknistä toimialaa, henkilöstöhallintoa ja johtamista, elinvoimaa ja ennen kaikkea kuntataloutta. Yksin pakertamalla näitä asioita ei hoideta, vaan yhteydet ympäristöön pitää olla kunnossa. Onnekseni olen ollut mukana politiikassa myös maakunnallisella ja valtakunnallisella tasolla, joten asioiden eteenpäin vieminen ei aina ole ”täyttä tuskaa”.

Työpaikat ovat Huittisten tulevaisuuden kannalta elintärkeitä. Olemme tehneet paljon elinkeinoelämämme toimintaedellytysten parantamiseksi, mutta niin ovat muutkin. Huittisten pitää erottua edukseen, jotta myös yritysten ja julkisten palveluiden työntekijät haluavat asua Huittisissa. Arjen palveluiden pitää sujua ja meillä on monipuolisia harrastusmahdollisuuksia kaiken ikäisille.